Hoe animaties jouw leads en conversies kunnen laten groeien

3 min leestijd
16 oktober 2020

Video inzetten als marketingmiddel is slim. Maar welk soort video ga je dan gebruiken? Live-action video is gaaf, alleen vaak erg kostbaar en voor velen een show-stopper. Maar veeg het idee van video nu niet meteen van tafel! Kijk eens naar de mogelijkheden van animatie video’s.

 

Wat zijn de voordelen van animaties?

 

Professionele geanimeerde video's kunnen tegen lagere budgetten gemaakt worden dan live-action video’s en zijn minder omslachtig om te produceren. Daarnaast is een ander groot voordeel van animatie ook dat ieder element afzonderlijk aangepast kan worden om gericht jouw doelgroep(en) aan te spreken. Doe dat maar eens na met live-action voor hetzelfde budget!

Maar hoe helpen  animatie video’s dan om leads aan te trekken en conversies te stimuleren? Geanimeerde video's doen wonderen wanneer ze op het juiste moment van de customer journey worden ingezet.

Het geheim is om de belangrijkste momenten in de customer journey te identificeren en videocontent te leveren die hen helpt bij elke stap - helemaal tot aan de aankoop (en daarna!).

Laten we eens kijken hoe jij die conversies kunt stimuleren en leads kunt aantrekken door animaties te gebruiken.

 

Maak content die jouw klanten aanspreekt

Je kunt geen video content maken als je niet weet wat je klanten nodig hebben. De inhoud van je video moet hen rechtstreeks aanspreken, zodat zij zich kunnen identificeren en meer bereid zijn om te luisteren naar wat je te vertellen hebt.

Gelukkig kun je, zoals we eerder al schreven, in animaties de inhoud tot in het kleinste detail aanpassen. Zodat elk afzonderlijk element kan bijdragen om je boodschap over te brengen, geheel passend bij de doelgroep. Benieuwd wat je dan allemaal aan kunt passen? Eigenlijk alles:

  • Karakters: de personages in de animatie kun je vormen naar jouw kopers persona's. Op deze manier voelt de kijker zich geïdentificeerd met het verhaal en is daardoor meer geïnteresseerd in je boodschap.

  • Boodschap: richt je boodschap op de oplossing die je biedt voor het probleem van je doelgroep. Als potentiële klanten op zoek zijn naar informatie komen zij bij jou terecht. Bied ze de informatie aan voordat je hen iets probeert te verkopen. Als ze je nog niet kennen dan maak je ze bewust van jouw aanwezigheid.
  • Visuals: je doelgroep moet zich bewust zijn van wie er tegen ze praat, wie de afzender is van de informatie. Zorg ervoor dat er elementen in zitten die jouw merk typeren. Kleuren, tone-of-voice en logo’s tijdens belangrijke momenten in de video.

Wil je alles zien samenkomen? Kijk eens naar deze video:



Gedenkwaardige inhoud is een geweldige aanwinst, vooral wanneer je digitale campagnes maakt: je toekomstige leads en klanten zien elke dag honderden reclames van verschillende bedrijven. Als je ervoor zorgt dat ze jouw video onthouden, dan heb je een voorsprong!

 

Wil je meer weten over explainer video's en animaties?

Neem contact met ons op of lees onze andere blogs!

Vrijblijvend advies

Tags